Тема. Таблиця множення 9. Множення багатозначного числа на 9.
S = ( a •
2. Самому придумати фігуру і найти площу
Мета. Скласти таблицю множення 9;
проаналізувати зв'язок
між множниками та добутком,
виявити між ним закономірності для зручного
запам’ятовування
таблиці множення 9 ;
вчитися знаходити
добуток багатозначного числа і 9;
формувати вміння розв’язувати приклади, вирази, рівняння;
закріпити
обчислювальні навички ;
розвивати логічне
мислення, уяву, пам'ять;
виховувати почуття
взаємодопомоги, прагнення до знань.
Тип уроку. Постановка навчального
завдання.
Хід уроку
І.
Організація класу.
- Готові до спілкування?
- Що ви очікуєте від уроку?
( На дошці фіксуються всі дитячі думки.)
ІІ. Ситуація успіху.
1. Робота з
виразами.
- З якими
математичними діями ми
працюємо на уроках?
- Які властивості множення ви
знаєте?
- Користуючись властивостями
множення обчисліть вирази.
453 ∙ 4 + 453 ∙ 6
1000 ∙ 37
8 ∙ 4 ∙ 25
- Де на уроках
ми застосовуємо ці знання?
2. Усний
рахунок.
- Діти іншого класу
розв’язували приклади. Ваше завдання
перевірити чи правильно учні обчислили
їх.
(На дошці розміщені приклади.)
247 ∙ 1 = 1 0 ∙ 920 = 920
35 ∙ 100 = 3500 0 ∙ 1 = 0
500 : 10 = 5 806 ∙ 10 = 8060
21 ∙ 1000 = 2100 96
- 104 = 8
30100 : 100 = 30 5102 ∙ 9 = Λ
Фізкультхвилинка
Раз -
підняти руки вгору, (нахиляння
тулуба вперед, торкаючись
Два - нагнутися додолу. руками підлоги)
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
Три, чотири - прямо стати,
Будем знову починати.
Руки - в боки, ( нахиляння тулуба
вперед-назад , вправо -
Нахились вперед, вліво)
Нахились назад
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Раз, два, три, чотири - ( стрибки на місці)
Набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.
ІІІ. Постановка
навчальної задачі.
- Під час усного обчислення у
вас виникла проблема?
- Яка?
- З якою математичною дією
пов’язана дія множення?
- Я правильно вас зрозуміла, що
дія множення пов’язана із дією додавання. Скористайтеся цим зв’язком і
обчисліть.
- Чи зручний цей спосіб?
(Ні. Займає багато часу.)
- Які знання нам необхідні для вирішення проблеми.
( Знання таблиці множення.)
- Так чим ми сьогодні займемося на уроці?
(Познайомимося із таблицею множення на 9.)
- Я пропоную вам зайнятися складанням таблиці.
( На дошці розміщена таблиця , але без добутків.)
9 ∙ 0
9 ∙ 1
9 ∙ 2
9 ∙ 3
9 ∙ 4
9 ∙ 5
9 ∙ 6
9 ∙ 7
9 ∙ 8
9 ∙ 9
- З множенням яких чисел ми вже
знайомі?
( Множення на 0 і 1.)
- Яка дія може допомогти знайти добутки?
(Дія додавання.)
- Яке відкриття минулого уроку
теж може нам допомогти?
(Таблиця Піфагора.)
(Діти записують добутки у таблицю множення.)
- Чи зручно весь час підглядати
до таблиці?
- Отже для успішної роботи вам необхідно знати
таблицю множення напамʼять.
- Чи легко її
вивчити?
- Я хочу
сказати вам, що вивчити її
буде дуже легко, якщо ви
відкриєте всі її секрети.
- Уважно подивіться на таблицю
і спробуйте відшукати всі особливості побудови.
(Діти висловлюють свої думки, вчитель фіксує їх на дошці.)
9 ∙ 2 = 18 ( 1+ 8 = 9)
9 ∙ 3 = 27 ( 2 + 7 = 9) …
9 ∙ 4 = 36
9 ∙ 5 = 45
9 ∙ 6 = 54
9 ∙ 7 = 63
9 ∙ 8 = 72
9 ∙ 9 = 81
ІV. Коротка
рефлексія.
- Чи змогли
ми відшукати таємниці побудови таблиці множення на 9?
- Чи стане легшим запам’ятовування таблиці?
- Нагадайте мені ще
раз які таємниці ховає у собі таблиця множення на 9.
V. Робота в групах.
-
Щоб наше відкриття залишилося у памʼяті його
необхідно замоделювати.
- Я
пропоную вам у
групах створити модель таємниці
таблиці множення 9.
- На цю роботу вам дається 3 хвилини.
(Діти працюють у групах.)
(Результати розміщуються на дошці.)
- Чи згодні ви з роботою ваших
товаришів?
- Чи всі закономірності відображені у моделі?
- Чи сподобалося працювати у
групах?
(Діти висловлюють свої
думки .)
- Чи всі у групі брали участь
у роботі?
VI. Рішення
часткових завдань.
- Перевіримо чи працює ваша
модель?
1. Усний
рахунок.
- Користуючись своїми знаннями,
обчисліть приклади не користуючись таблицею Піфагора, та іншими
джерелами інформації.
2. Завдання 1
- Чи є у таблиці множення на 9 добутки:
36, 42,
13, 84, 74,
81, 27, 73,
90, 0.
3. Розвʼязування
рівняння.
Х :
5 = 9
4. Розвʼязування прикладу.
- Повертаємося до прикладу у
якому виникла проблема.
5102 ∙ 9
- Чи зможемо ми обчислити
приклад не заглядаючи до таблиці у зошит?
- Як виконати множення багатоцифрового числа на 9?
(У стовпчик.)
(Діти виконують множення
на дошці і записують у зошит.)
5. Усні
задачі.
Завдання 2
У будинку 9 поверхів . На кожному
поверсі по 8
квартир. Скільки
квартир у будинку?
VII. Рефлексія.
- Чи справдилися ваші очікування?
( Повертаємося до запису дитячих думок та аналізуємо їх.)
- Чи сподобався сьогоднішній
урок?
- Яку назву ви дали б нашому уроку?
- А зараз напишіть які
знання і вміння ви отримали на уроці і що вмієте гарно робити?
(Діти висловлюють думки і фіксують їх.)
Учень. Шановні гості!
Спасибі, що знайшли
час, і
прийшли до нас.
Якщо Ваша ласка,
То приходьте до нас ще, будь ласка!
Урок математики 4 клас
Тема. Обчислення площ різних фігур.
Мета: формувати вміння обчислювати площі різних геометричних фігур способом розбивання, або перекроювання, використовуючи «відкриті» формули та самостійно складаючи їх; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати; виховувати старанність, наполегливість у досягненні поставленої мети, уміння співпраці і взаємодопомоги.
Урок комбінований.
Хід уроку
І.
Організація класу.
- Ви готові
до спілкування?
ІІ. Ситуація успіху.
-
Які
завдання ви хотіли
б виконати на
уроці?
• працювати в
групах;
• читати моделі;
• обчислювати площі
геометричних фігур;
•
розв’язувати задачі.
-
З
якими величинами ми
працюємо на уроках математики?
-
Що
таке периметр?
-
Що таке
площа?
-
А чи
вмієте розв’язувати задачі?
Задача
Площа прямокутника 36
. Якою може
бути довжина сторін?
а
|
6
|
12
|
18
|
3,6
|
36
|
4
|
В
|
6
|
3
|
2
|
10
|
1
|
9
|
-
А я
пропоную такі числа
30 і 6.
Ви зі мною
згодні?
-
Чому ні?
Адже 30 + 6 теж
буде 36?
-
Переконати мене
може модель.
(Діти показують
і читають модель.)
S = a • b
-
Ви
мене переконали! Дякую
за змістовне пояснення
своєї думки!
Ви гарно
працювали! Молодці!
-
А
що треба знати,
щоб бездоганно розв’язувати
задачі геометричного змісту?
(Потрібно знати формули.)
-
Отже наступне
завдання – знайти до кожної
геометричної фігури формулу
за допомогою якої
можна обчислювати площу.
S = ( a •
S = a •
S = (a • ) : 2
S = • a
S = ( a + ) • 2
-
Але сталася
біда, хтось витер
записані формули. Чи
можете ви відновити
їх?
-
Я пишаюся
вашою роботою! Я
знаю, що ви
справитеся із завданням!
ІІІ.
Фізкультхвилинка.
Фізкультуру любим
дуже,
Тож вставай
з – за парти, друже!
Вгору руки
підніми,
Вгору пальцями
струсни.
Спину добре
розправляй
І на
місці пострибай.
Налетів із
лісу вітер – (Помахати руками
до себе.)
Він сердитий
і рвучкий, (Кругові
рухи кулачками.)
Покрутив в
садку нам квіти,
Розгойдав усі
гілки. ( Руки вгору, похитати із
сторони в сторону.)
У вікно,
у двері грюкнув,
(Поплескати в долоні.)
Розстелив по
хаті дим, (Показати
долонями вниз.)
Впав на
шлях і мчить
на луки, (Руки
долонями вниз.)
Я -
наввипередки з ним.
І V. Рішення
часткових задач.
1.
Робота над задачею.
-
Формули ви
знаєте, але чи
вмієте застосовувати їх
на практиці?
-
Пропоную
вам задачу, щоб
перевірити ваші вміння.
Задача
Периметр прямокутника 42,6
см , довжина
однієї сторони 5,2 см.
Знайти площу прямокутника.
-
Про що
йде мова в
задачі?
-
Що відомо?
-
Про що
запитується в задачі?
-
Чи можемо
відповісти на запитання задачі? (Ні.)
-
Чого ми
не знаємо? ( Не
знаємо яка ширина
прямокутника .)
-
А можемо знайти? (Можемо.)
-
Яким способом?
(Діти пропонують способи.)
І
спосіб Вираз: 42,6 : 2 – 5,2
ІІ спосіб Рівняння: (5,2 + в ) • 2 = 42,6
-
Знаючи ширину
прямокутника, чи можемо
знайти площу фігури?
-
Якою
формулою ви скористаєтеся?
-
Гарна
робота!
2.
Робота з новою фігурою.
-
Формули ви
знаєте, вмієте ними
користуватися. А якщо
я запропоную нову
фігуру, чи зможете
знайти її площу?
-
З
чого почнете роботу?
( З перекроювання.)
-
Гарна думка!
-
Які у вас пропозиції щодо
перекроювання фігури? (Вислуховую
пропозиції і
занотовую їх на дошці.)
-
Мені
подобається хід ваших
думок, але обрати
ми повинні один
варіант.
-
Які
варіанти відкинемо?
Учні: І в., IV в. відкинемо,
тому що не знаємо
формул площ даних
фігур.
ІІ в., ІІІ
в., V в. можна
залишити.
-
Який
варіант на вашу
думку найкращий, найзручніший? Чому?
-
Я
теж з вами згодна. Я
знала, що ви
зможете обрати правильний
варіант. Дякую за
гарну роботу!
-
Так
на які фігури
будемо перекроювати нову
фігуру? (На прямокутник і
трикутник.)
-
Що
треба знати, щоб
знайти площу прямокутника?
(Формулу і довжини сторін.) (Діти
звертаються до моделі
і читають її.)
-
Що
треба знати, щоб
знайти площу трикутника?
(Формулу і довжини
двох катетів.)
-
Якими будуть ваші
наступні кроки? (Знайти
площі прямокутника і трикутника
і додати їх.)
-
Дякую за чітке і змістовне
пояснення своїх думок.
Ви мене знову
порадували, я пишаюся вами.
-
Так
чим ми будемо
зараз займатися?
-
А
як би ви
хотіли виконати цю
роботу? (В групах.)
-
На
роботу 4 хвилини.
Починайте працювати.
1.
Групова робота.
Вчитель: - Чи
однакові результати отримали?
-
Поясніть, як
міркувала ваша група?
-
Чому
ви обрали саме
цей спосіб?
-
Чи
справилися ми зі
завданням?
-
Чи
сподобалося вам працювати
разом?
-
Чи
всі брали участь
у роботі групи?
-
Яка
група впоралася із
завданням найкраще?
-
Як
би ви оцінили
роботу груп?
-
Ви
мене порадували злагодженою
роботою, чіткими відповідями.
-
Чи
знадобляться вам в
житті знання геометричного
матеріалу? Де?
2.
Самооцінка.
-
Мені
б сьогодні хотілося
почути від
вас, що ви
знаєте, вмієте, цінуєте.
(На дошці записані
слова.)
Знаю
Вмію
Ціную
-
Давайте
проаналізуємо чи все
ми зробили із
запланованого на початку
уроку.
V. Рефлексія.
-
Як би ви
назвали наш урок?
-
Що було важливим
на уроці?
-
Чи вдалося досягти
мети і виконати
поставлені задачі?
-
Що для вас
було легким? Важким?
-
Чи задоволені ви
своєю роботою?
-
А роботою своїх
однокласників?
-
Кого б ви
похвалили зі своїх
товаришів?
VІ. Домашнє завдання.
-
Яке
домашнє завдання ви
хотіли б виконати?
Пропоную свої варіанти:
1. Знайти площу фігури яку запропоную 2. Самому придумати фігуру і найти площу
Немає коментарів:
Дописати коментар